[ Pobierz całość w formacie PDF ]
wskazówka wykona' wyzwa' za\oxenie
wskutek wykonawca wyzjemny za\oxy'
wspania\y wykorzysta' wzd\ux zamawia'
wspomnienie wykszta\cenie wzglqd zameldowanie
wspólnie wylecie' wzgórze zamiast
wspó\czesny wy\qcznie wziq' zamek
wspó\czucie wy\qczy' wznie%' zamek b\yskawiczny
wspó\praca wymaga' wzór zamvt
wsta' wymawia' wzrok zamiana
wstqxka wymiana wzrosnq' zamiar
wstvp wymiar wzrost zamiata'
wstyd wymieni' wzruszenie zamie' %niexna
wstydzi' siv wymija' wzywa' zamieni'
wszelki wymiotowa' zamknq'
wszerz wymioty z, za zamówi'
wszvdzie wymowa zabawa zamraxalnik
wszyscy wymy%la' zabawi' siv zamraxarka
wszystko wynagrodzi' zabawka zamy%li' siv
w%ród wynajq' zabi' zanim
wtedy wynie%' zabieg zapach
w ten sposób wynik zabra' zapali'
wtorek wynika' zabroni' zapalenie
wujek wynosi' zaburzenie zapa\
wy wyobrazi' sobie zabytek zapa\ki
wybaczy' wyobra#nia zachodni zapas
wybiera' wypad zachodzi' zapasowe (czv%ci)
wybitny wypadek zachorowa' zapewni'
92
General Certificate of Secondary Education, 2005 examination - Polish
zapewnienie zboczw z\oxy' (zaxalenie) #le
zapisa' zboxe z\oxony #rebiv
zap\aci' zbroja zly #ród\o
zapomnie' zbrojny zmartwienie
zapotrzebowanie zbudowa' zmvczenie xaba
zapowiada' zbyt zmiana xaden
zapowied# pogody zda' zmiaxdxy' xagiel
zaproponowa' z dala zmieni' xaglówka
zaprosi' zdanie zmierzy' xakiet
zaproszenie zdarza' siv zmniejszy' xali' siv
zapyta' zdarzenie zmywa' xa\owa'
zaraz zdawa' siv znaczek xarówka
zarazek zdqxy' znaczenie xart
zarezerwowa' zderzenie znaczy' xartowa'
zarvczyny zdjq' zna' siv xe
zarobek zdjvcie znad xeby
zarobi' zdobywa' znajdowa' xegna'
zarówno& jak zdolno%' znajomo%' xelazko
zarzqd zdrowie znajomy Xelazna Kurtyna
zasada zdrowy znak xelazo
zadadniczy zdziwiony znakomity xo\qdek
zasivg zebranie znale#' xo\nierz
zaskoczy' zechcie' znany xona
zas\ona zegar znicz xó\knq'
zas\uxy' zegarek znie%' xó\ty
zas\auxony zegarmistrz znika' xó\w
zasnq' zej%' zniszczony xubr
zasób zemdlenie/zemdle' znixka xycie
zaspokoi' zepsuty znowu xyciorys
zasta' zero zobaczy' xyciowy
zastanowi' siv zespó\ (muzyczny) zobowiqzanie xyczenia
zastawa zestaw zoo xyczliwy
zastvpca zeszyt zorganizowa' xyczy'
zastosowanie zewnqtrz zorientowa' siv xy'
zastrzyk zgadnq' zosta' xyletka
za%mieca' zgadza' siv zostawi' xyrafa
za%piewa' zgina' zrazy xywno%'
zatelefonowa' zginq' zredukowa' xywy
zatrucie zg\osi' zresztq
zatrzyma' zg\oszenie zrezygnowa'
zaufanie zgoda zrvczny
zau\ek zgrabny zrobi'
zauwaxy' zgromadzenie zrozumie'
zawarto%' zgubi' zrywa'
zawiadomi' ZHP zuch
zawiera' ziele zupa
zawie#' zielony zupe\nie
zawinq' ziemia zwany
zawo\a' ziemniak zwiqza'
zawód ziv' zwiqzany
zawsze xima zwiqzek zawodowy
za wyjqtkiem zimny zwiqzkowy
zazdro%' zjada' zwichnivcie
zazivbienie zjawisko zwiedza'
zazwyczaj zjazd zwierzv
zaxalenie zjednoczenie zwivkszony
zaxywa' zlew zw\aszcza
zqb z\ama' zwolni'
zbada' z\apa' zwrot (kosztów)
zbiera' z\o zwróci'
zbiornik z\odziej zwycivstwo
zbiór z\o%ci' siv zwyczajnie
zbiórka z\o%' zwykle
zblixa' siv z\oty zwyk\y
93
Polish - General Certificate of Secondary Education, 2005 examination
Key Skills and Other Issues
18
Key Skills Teaching, Developing
and Providing Opportunities for
Generating Evidence
The Key Skills Qualification requires candidates to demonstrate levels
18.1 Introduction
of achievement in the Key Skills of Application of Number, Communication
and Information Technology.
The units for the wider Key Skills of Improving own Learning and
Performance, Working with Others and Problem Solving are also available.
The acquisition and demonstration of ability in these wider Key Skills
is deemed highly desirable for all candidates, but they do not form part
of the Key Skills Qualification.
Copies of the Key Skills Units may be downloaded from the QCA
web site (www.qca.org.uk/keyskills).
The units for each Key Skill comprise three sections:
What you need to know.
A
What you must do.
B
Guidance.
C
Candidates following a course of study based on this specification for
Polish can be offered opportunities to develop and generate evidence
of attainment in aspects of the Key Skills of Communication, Information
Technology, Improving own Learning and Performance, Working with Others and
Problem Solving. Areas of study and learning that can be used to
encourage the acquisition and use of Key Skills, and to provide
opportunities to generate evidence for Part B of the units, are
signposted below. Opportunities for developing and generating
evidence of attainment in the Key Skill of Application of Number are not
readily available in this specification.
The nature of Polish makes it an ideal vehicle to assist candidates to
18.2 Key Skills Opportunities in
develop their knowledge and understanding of the Key Skills of
Polish
Communication, Information Technology, Working with Others and Improving
own Learning and Performance and to produce evidence of their
application.
94
General Certificate of Secondary Education, 2005 examination - Polish
The matrices below signpost the opportunities for the acquisition,
development and production of evidence for Part B of each of the
four Key Skills units at Levels 1 and 2, in the Themes making up the
subject content of this specification. The degree of opportunity in any
one Theme will depend upon a number of centre-specific factors,
including teaching strategies and level of resources.
Communication Level 1
What you must do & Signposting of Opportunities for Generating
Evidence in Subject Content
Theme 1 Theme 2 Theme 3 Theme 4
C1.1 Take part in discussions
C1.2 Read and obtain
information
C1.3 Write different types of
documents
Communication Level 2
What you must do & Signposting of Opportunities for Generating
Evidence in Subject Content
Theme 1 Theme 2 Theme 3 Theme 4
C2.1a Contribute to
discussions
C2.1b Give a short talk
C2.2 Read and summarise
information
C2.3 Write different types of
documents
NB QCA have indicated that evidence for the internal assessment
component for the Key Skill of Communication must be presented in
English, Welsh or Irish.
Information Technology Level 1
What you must do & Signposting of Opportunities for Generating
Evidence in Subject Content
Theme 1 Theme 2 Theme 3 Theme 4
IT1.1 Find, explore and
develop information
IT1.2 Present information,
including text, numbers
and images
95
[ Pobierz całość w formacie PDF ]